Úvod Zákazníci Měření spotřeby a odečty Ověření správnosti měření

Ověření správnosti měření

Pokud se Vám zdá nepřiměřeně vysoké fakturované množství v m3, doporučujeme Vám následující postup:

Zkontrolujte konečný stav vodoměru uvedený na faktuře s konečným stavem vodoměru, kterým měříme spotřebu pro Vaši nemovitost. Pro fakturaci používáme pouze celé m3 na válečkovém počítadle a ne desetiny, setiny nebo ještě menší jednotky. Celé m3 jsou na vodoměru opticky odděleny různými způsoby podle konkrétního typu a velikosti vodoměru (např. desetinou čárkou, rámečkem nebo barvou číslic - celé m3 jsou černé, menší jednotky červené).

Jestliže stav na vodoměru neodpovídá údaji faktury, s připočtením přiměřeného množství za dobu uplynulou od odečtu, může jít o chybný odečet, nebo samoodečet. V případě, že stav odpovídá, ale je nepřiměřeně vysoký jde pravděpodobně o únik za vodoměrem na vnitřním vodovodu. Typickým místem jsou možné praskliny pod podlahou, v zemi nebo vada spotřebičů (např. pojišťovací ventil bojleru, nebo pračky).

Jednoduchý test sptávnosti měření vodoměru:

Uzavřete všechny spotřebiče vody a podívejte se na vodoměr. Pokud se vodoměr otáčí jde o únik . Méně častou variantou je napojení „jiného odběratele„ na Váš vnitřní rozvod vody.Jestliže vodoměr při testu stojí, může být zvýšená fakturace způsobena krátkodobým zvýšením spotřeby (celé odpoledne zapomenutý otevřený kohout v prádelně aj.), nebo vadnou funkcí vodoměru.

Vodoměry běžně užívané k fakturaci mají měřící ústrojí poháněné vodou, takže se nemůže stát, že by se vodoměr točil, aniž by jím voda protékala. Může však v ojedinělých případech (nejčastěji při zanesení) měřit vyšší množství , než je stanoveno technickými předpisy.

Má-li odběratel pochybnosti o správnosti měření nebo zjistí-li závadu na vodoměru, má právo požádat o jeho přezkoušení.

Otevírací doba zákaznického centra

pondělí

8 - 17
úterý 8 - 14
středa 8 - 17
čtvrtek zavřeno
pátek 8 - 11

Dovolujeme si vás upozornit na změnu provozní doby v období vánočních a novoročních svátků:

 

RECEPCE a POKLADNA:

pondělí 23.12. 7.00 – 15.00
pátek 27.12. 7.00 – 11.00
pondělí 30.12. 7.00 – 15.00
úterý 31.12. 7.00 – 11.00

ZÁKAZNICKÝ ÚTVAR:

pondělí 23.12. 8.00 – 15.00
pátek 27.12. 8.00 – 11.00
pondělí 30.12. 8.00 – 15.00
úterý 31.12. 8.00 – 11.00
Vyjadřovací služba

Stavíte nebo rekonstruujete? Potřebujete zákres existence vodohospodářských sítí? Potřebujete vyjádření k projektové dokumentaci pro územní řízení nebo vyjádření k  projektové dokumentaci pro stavební řízení?Jednoduchým vyplněním formuláře si o ně můžete zažádat.

Důležité kontaky

Zákaznické linky:

601 273 273

841 11 12 13

Napište nám

Hlášení odečtů: formulář

Rezervace schůzky